Beeld en geluid: professioneel én betaalbaar
Wat kun je hiermee bereiken?

Prikkelende podcasts
Podcasts zijn voor organisaties de effectiefste manier van contentproductie die helpen bij je positionering als thoughtleader.

Waardevolle webinars
Voor momenten van kennisdeling is een webinar een ideaal concept. Ook is het een uitstekende manier van genereren van leads.

Toffe teams-meetings
Mag er wel wat energie in je teams-meeting? Met deze acties maak je er iets gaafs van.
Meer over Breakdown Studio
Nu je er toch staat: audio én video
Ook al kies je voor een podcast, er wordt automatisch een complete video van je sessie opgenomen. Gratis. Hoe werkt dat?
Voordat er überhaupt iets wordt opgenomen, heb je als organisatie al geïnvesteerd. Je hebt een verhaal uitgewerkt, gasten uitgenodigd, voorbesprekingen gehouden en mogelijk zelfs slidemateriaal voorbereid.
Het zou zonde zijn om deze kans onbenut te laten en geen video op te nemen wanneer je je verhaal vertelt. Met zowel audio- als videomateriaal kun je achteraf eenvoudig content creëren voor al je gewenste kanalen. Eén sessie, maximaal resultaat.


Licht en decor passend bij jouw merk
Bij Breakdown Studio begrijpen we dat elk merk uniek is en dat de visuele presentatie essentieel is om jouw boodschap effectief over te brengen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw productie niet alleen professioneel oogt, maar ook visueel onderscheidend is en naadloos aansluit bij de identiteit van jouw organisatie?
In Breakdown Studio is de sfeerverlichting volledig aanpasbaar. Dit betekent dat we zowel de kleur als de intensiteit van het licht kunnen afstemmen om precies de juiste ambiance te creëren voor jouw merk. Of je nu kiest voor een warme, uitnodigende sfeer in een informele setting of een strakke, moderne uitstraling voor een professionele omgeving, onze verlichting wordt volledig aangepast aan jouw wensen.
Daarnaast beschikt Breakdown Studio over vakkenkasten waarmee je de ruimte kunt personaliseren met accessoires die passen bij jouw branche of organisatie. Deze kasten kunnen worden gevuld met items die je merkidentiteit versterken en een extra dimensie geven aan je video. Denk bijvoorbeeld aan toonaangevende vakliteratuur om je expertise in de sector te benadrukken, of producten die je diensten symboliseren.
Contact maken met elkaar én met het publiek
Een ronde tafel voelt het meest natuurlijk voor gesprekken met drie of vier sprekers. Het nadeel is echter dat je het risico loopt de verbinding met je kijkers te verliezen. Een lange, rechte tafel biedt een oplossing voor de kijkers, maar voelt voor de sprekers minder natuurlijk aan en straalt een formelere sfeer uit. Hoe kun je dit beter aanpakken?
De Breakdown Studio maakt gebruik van aaneengeschakelde trapeziumvormige tafels, geschikt voor maximaal vier sprekers. Deze tafels vormen samen een halve cirkel, wat ervoor zorgt dat de sprekers gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren, terwijl de kijker het gesprek goed kan volgen. Dit creëert het gevoel dat de kijker zelf ook aan tafel zit en actief deelneemt aan het gesprek. De opstelling met statafels bevordert een energieke en actieve houding van de sprekers. Voor degenen die niet lang kunnen staan of als er sprake is van een groot lengteverschil tussen de sprekers, zijn er hoge krukken beschikbaar.


Live interactie voor wisselwerking tussen sprekers en kijkers
Voor live videopodcasts of webinars biedt de inzet van diverse softwaretools de mogelijkheid om interactie met het publiek te faciliteren. Maar hoe werkt dat precies?
In de studio is een monitor beschikbaar waarop je reacties van kijkers of de resultaten van polls kunt zien. Deze monitor kan ook worden gebruikt voor het weergeven van je presentatie. Organiseer je een Teams-sessie, dan kan Teams op dezelfde monitor worden getoond, zodat je de (video)reacties van je deelnemers direct kunt volgen. Dit geldt uiteraard ook voor andere vergaderplatformen, zoals Zoom of Google Meet.
Technische degelijkheid én vernuft maken je sessie
De Breakdown Studio combineert betrouwbare en innovatieve hard- en softwarecomponenten om jouw sessie optimaal te faciliteren. Kies de set-up die het beste aansluit bij jouw concept.
Voor podcasts maken we gebruik van professionele radiomicrofoons, die zorgen voor uitstekende geluidskwaliteit. Bij webinars en Teams-sessies gebruiken we dasspeldmicrofoons voor een rustigere en minder opvallende visuele presentatie. Voor livestreams kiezen we streamingplatformen die het beste passen bij de aard van de sessie, afhankelijk van of deze openstaat voor het hele internet of juist bedoeld is voor een besloten groep genodigden of inschrijvers. Of de sessie live wordt uitgezonden, speelt daarbij ook een belangrijke rol.

Vind je het fijn om te sparren over deze elementen? Of kun je advies gebruiken van iemand met ervaring hiermee? Plan dan een moment met een specialist via de contactpagina. Ben je klaar voor de productie? Breakdown Studio staat voor je klaar om jouw productie op te nemen!

Het podcastaanbod is de afgelopen jaren explosief gegroeid, met technologie als belangrijke motor. Maar wat kun je als organisatie met podcasts?
Podcasts hebben inmiddels een vaste plek veroverd op de marketing- en communicatieagenda’s, en dat is niet zonder reden. Ze bieden een uiterst efficiënte manier om content te creëren en te delen.
Voordat je begint met de technische productie van een podcast, is het echter belangrijk om te controleren of je podcastconcept al voldoende uitgewerkt is. Gebruik daarvoor de onderstaande checklists.
Checklist 1: strategie en inhoud
☑️ Doelstelling: wat wil je bereiken met je podcast?
☑️ Onderwerp: wat wordt het onderwerp van de podcast?
☑️ Sprekers: wie heb je in gedachte voor de presentatie en als gasten?
☑️ Frequentie: wordt het een eenmalige of terugkerende aflevering/serie?
☑️ Kanalen: op welke kanalen wil je de content gebruiken?
Checklist 2: plan van aanpak
☑️ Verantwoordelijkheid: wie binnen de organisatie wordt eindverantwoordelijk voor de podcast?
☑️ Inhoudelijke voorbereiding: wie is verantwoordelijk voor de inhoud?
☑️ Praktische voorbereiding: wie is verantwoordelijk voor de planning en organisatie?
Vind je het fijn om te sparren over deze elementen? Of kun je advies gebruiken van iemand met ervaring hiermee? Plan dan een moment met een podcastspecialist via de contactpagina. Ben je klaar voor de productie? Breakdown Studio staat voor je klaar om jouw podcastserie op te nemen!
Waardevolle webinars

Het aanbod van webinars is de afgelopen jaren sterk toegenomen, mede dankzij technologische ontwikkelingen en de toename van thuiswerken. Ze zijn inmiddels onmisbaar geworden in de marketing- en communicatieagenda’s.
Veel organisaties hebben inmiddels ervaring opgedaan met webinars, vaak door gebruik te maken van software in combinatie met de ingebouwde camera en microfoon van een laptop. Grote organisaties kiezen vaak voor grotere producties in professionele studio’s in Hilversum, eigen studio’s of pop-up studio’s.
Voor organisaties die een webinar willen organiseren dat qua productieniveau (en kosten) tussen een simpele laptopsetup en een uitgebreide Hilversumse productie in zit, is Breakdown Studio de ideale keuze.
Voordat je de technische productie van je webinar gaat bepalen, is het verstandig om eerst te controleren of je webinarconcept voldoende is uitgewerkt. Gebruik daarvoor de onderstaande checklist.
Checklist 1: strategie en inhoud
☑️ Doelstelling: wat wil je bereiken met je webinar?
☑️ Onderwerp: wat wordt het onderwerp van het webinar?
☑️ Sprekers: wie heb je in gedachte voor de presentatie en als gasten?
☑️ Frequentie: wordt het een eenmalig of terugkerend webinar?
☑️ Kanalen: op welke kanalen wil je de content gebruiken?
Checklist 2: plan van aanpak
☑️ Verantwoordelijkheid: wie binnen de organisatie wordt eindverantwoordelijk voor het webinar?
☑️ Inhoudelijke voorbereiding: wie is verantwoordelijk voor de inhoud?
☑️ Praktische voorbereiding: wie is verantwoordelijk voor de planning en organisatie?
Vind je het fijn om te sparren over deze elementen? Of kun je advies gebruiken van iemand met ervaring hiermee? Plan dan een moment met een webinarspecialist via de contactpagina.
Toffe Teams-meetings

In het tijdperk van werken op afstand zijn Teams-meetings niet meer weg te denken. Ze functioneren goed voor groepen mensen die elkaar goed kennen. Collega’s die dagelijks met elkaar samenwerken hebben in Teams vaak een groepsdynamiek die vanzelfsprekend werkt, of die, als dat niet het geval is, makkelijk kan worden besproken.
Maar er zijn ook Teams-meetings die meer uitdaging bieden. Denk bijvoorbeeld aan een project kick-off met een klant, een productpresentatie voor geïnteresseerde prospects, of informatiesessies voor grotere groepen. Wanneer je dit soort meetings op de traditionele manier aanpakt, gebeurt het vaak dat de energie en dynamiek niet optimaal zijn, en deelnemers met een onbevredigd gevoel de meeting verlaten. Een succesvolle sessie draait altijd om veel interactie. Maar hoe zorg je daarvoor?
Concrete manieren om de energie en interactie in je Teams-meeting te bevorderen
☑️ Gebruik een moderator | Vanzelfsprekend is er een presentator die in je meeting iets gaat vertellen, maar de rol van een dedicated moderator wordt vaak over het hoofd gezien. De moderator heet de deelnemers aan de sessie welkom, geeft concreet mensen in de sessie het woord, daagt uit om vragen te stellen en zorgt zo voor dynamiek. Ook door de presentator soms met een vraag te onderbreken is het voor het publiek interessanter om naar te kijken en luisteren en zorg je voor behoud van energie in de sessie.
☑️ Geef mensen concreet het woord | Niets zo dodelijk als ‘Zijn er nog vragen?’. De drempel is voor deelnemers te hoog om dan iets te zeggen. Hou de energie in de sessie hoog door op momenten aan een concreet persoon te vragen wat iemand vindt van wat er zojuist besproken is.
☑️ Gebruik een klein panel | Een presentator bewapend met een slidedeck heeft het risico in zich om een ‘zenden, zenden, zenden’ sessie te worden. Dit kun je oplossen door meerdere sprekers uit te nodigen en met hen de dialoog aan te gaan over een onderwerp.
☑️ Wees zuinig met slides | Grote aantallen slides zorgen ervoor dat erdoorheen lopen een doel op zich wordt. Richt je slides zo in dat ze een kapstok bieden voor een minuut of tien aan dialoog. Voor een sessie van een uur dus maximaal 6!
☑️ Gebruik stellingen | Met de inhoudelijke kaders van je presentatie kun je zelf of met ChatGPT een handvol stellingen genereren om de interactie in de sessie op gang te helpen. Vraag concreet aan een deelnemer of hij of zij het eens of oneens is.
☑️ Zet audio-visuele vormgeving in| Trap een sessie af met een animatie of video over het onderwerp met energieke muziek om iedereen in de juiste inhoudelijke en emotionele staat te krijgen. Maak verder gebruik van een professionele studio zodat het beeld en geluid uit de laptop van de deelnemers springt.
Vind je het fijn om te sparren over deze elementen? Of kun je advies gebruiken van iemand met ervaring hiermee? Plan dan een moment met onze specialist via de contactpagina.